انواع لوله و اتصالات UPVC کدامند و کاربرد هر کدام کجاست؟

Related news

View : 19
Language : English

انواع لوله و اتصالات UPVC کدامند و کاربرد هر کدام کجاست؟

Inserted Date : 19/10/2024
Resourse : Internal

استفاده از انواع لوله و اتصالات UPVC با کیفیت تضمین کننده ایمنی و کارایی سیستم‌های تاسیساتی در ساختمان‌ها است.

 

لوله و اتصالات UPVC یکی از پرکاربردترین و رایج‌ترین انواع لوله‌های پلاستیکی در صنایع مختلف است. این نوع لوله به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی، زنگ زدن و مواد شیمیایی به طور گسترده در سیستم‌های لوله کشی آب و فاضلاب و شبکه‌های توزیع گاز استفاده می‌شوند. لوله‌های UPVC به دلیل داشتن سطح داخلی صاف و هموار، جریان آب یا سایر مایعات را با کمترین افت فشار ممکن انتقال می‌دهند. به‌علاوه وزن سبک لوله باعث می‌شود که نصب و حمل و نقل آن آسان و سریع باشد.

به نظر شما مزایای لوله و اتصالات UPVC چیست؟ یکی از مهم‌ترین مزایا، مقاومت بالا در برابر شرایط محیطی مختلف از جمله اشعه UV و حرارت است که برای استفاده در فضاهای بیرونی بسیار مناسب است. همچنین به علت غیر سمی بودن بر طعم و کیفیت آب آشامیدنی تاثیر منفی نمی‌گذارند. قیمت مناسب، دوام طولانی مدت و عدم نیاز به نگهداری مداوم از دیگر مزایای لوله و اتصالات UPVC است که آن را به انتخابی اقتصادی و مقرون به صرفه تبدیل می‌کند.

لوله و اتصالات UPVC چیست؟

لوله و اتصالات UPVC نوعی لوله پلاستیکی از پلی وینیل کلراید سخت شده است که در برابر خوردگی و مواد شیمیایی مقاوم بوده و به طور گسترده در سیستم آب رسانی و فاضلاب استفاده می‌شود.

انواع لوله و اتصالات UPVC

این لوله‌های سبک و با دوام و برای محیط‌های داخل و خارج مناسب است.

آشنایی با انواع لوله و اتصالات UPVC

انواع مختلف لوله و اتصالات UPVC به منظور رفع نیازهای متنوع کاربران طراحی شده‌اند. این لوله‌ها بر اساس ضخامت، مقاومت به فشار و کاربرد به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌گردد. اگر قصد خرید لوله و اتصالات UPVC دارید پس باید با انواع آن نیز آشنایی داشته باشید که در ادامه به آن می‌پردازیم:

زانو 90 درجه یکسر کوبله

یکی از پرکاربردترین انواع لوله UPVC در سیستم لوله کشی، زانو 90 درجه یکسر کوبله است که برای تغییر جهت جریان در زاویه 90 درجه استفاده می‌شود. یکسر کوبله بودن آن نصب را آسان‌تر کرده و اتصالات محکمی ایجاد می‌کند.

زانو 45 درجه یکسر کوبله

اگر به تغییر ملایم در مسیر لوله کشی نیاز دارید زانو 45 درجه یکسر کوبله بهترین انتخاب است. این محصول از جنس یو پی وی سی بوده و مقاومت بالایی در برابر خوردگی، فشار و مواد شیمیایی دارد.

در پوش دو طرفه

درپوش دو طرفه از جنس UPVC برای مسدود کردن دو انتهای لوله یا اتصال در سیستم لوله کشی استفاده می‌شود. این قطعه که از انواع لوله و اتصالات UPVC است به منظور جلوگیری از نشت مایعات یا گازها و همچنین برای مسدود کردن مسیرهایی که به طور موقت یا دائم نیاز به قطع شدن دارند به کار می‌رود. مقاومت بالا در برابر فشار و خوردگی از ویژگی‌های اصلی در پوش دو طرفه است.

سه راه تبدیل 45 درجه دوسر کوبله

برای تغییر مسیر جریان در زاویه 45 درجه و انشعاب دادن از یک لوله به دو لوله با قطرهای مختلف از سه راه تبدیل 45 درجه دوسر کوبله استفاده می‌شود. این اتصال به دلیل داشتن دوسر کوبله، نصب سریع و راحتی دارد و در سیستم آب رسانی، فاضلاب و تاسیسات شیمیایی به کار می‌رود.

سه راه بازدید

یکی از پرکاربردترین اتصالات UPVC، سه راه بازدید است که برای ایجاد انشعاب در مسیر لوله کشی فتضلاب ساختمانی از آن استفاده می‌گردد. این نوع اتصال به دلیل ویژگی‌های خاص خود در برابر خوردگی مقاومت بالایی دارند اما برای فاضلاب صنعتی بهتر است از سه راه بازدید استفاده نشود.

سه راه 90 درجه دوسر کوبله

اگر برای ایجاد انشعاب 90 درجه در سیستم‌های انتقال مایعات یا فاضلاب به اتصالی پرکاربرد نیاز دارید سه راه 90 درجه دوسر کوبله را انتخاب کنید. انواع لوله و اتصالات UPVC دو سر کوبله به دلیل دوسر کوبله بودن، نصب سریع و مطمئنی دارد و امکان تغییر جهت جریان را به‌صورت موثر فراهم خواهد کرد. همچنین مقاومت بالا در برابر خوردگی و فشار از ویژگی‌های بارز سه راه است.

رابط دریچه بازدید

رابط دریچه بازدید UPVC یک اتصال کاربردی در لوله کشی است که امکان دسترسی آسان برای تعمیر و تمیزکاری خطوط لوله را فراهم می‌کند. این قطعه با داشتن انتهای رزوه‌ای مادگی، قابلیت اتصال به دوشاخه رزوه‌ای نر را دارد و به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به کندن دیوار یا زمین، بخش‌های مختلف لوله مانند زانو، سیفون یا انسدادها را بررسی و رفع کنید. رابط دریچه بازدید به دلیل کاربرد گسترده در پروژه‌های ساختمانی از محبوب‌ترین محصولات در این صنعت هستند.

تبدیل غیر هم مرکز

تبدیل غیر هم مرکز یکی از اتصالات پرکاربرد در سیستم جوشی است که برای اتصال لوله با قطر متفاوت استفاده می‌شود. محور مرکز دهانه بزرگ‌تر به طور جزئی از محور مرکز دهانه کوچک‌تر فاصله دارد که باعث ایجاد ناهماهنگی در دو سر اتصال می‌شود. انواع لوله و اتصالات UPVC تبدیل غیر هم مرکز برای جابجایی مایعات با حجم متفاوت کاربرد گسترده دارد.

بوشن

بوشن UPVC نوعی اتصال است که برای اتصال دو لوله با قطر یکسان به کار می‌رود و به‌عنوان یک رابط میان‌بر از آن استفاده می‌شود. بوشن در سیستم آب رسانی، فاضلاب و تهویه برای تسهیل جریان مایعات و گازها و همچنین جلوگیری از نشت استفاده می‌شود.

سه راه 45 درجه سه سر کوبله

سه‌راه 45 درجه سه سر کوبله نوعی اتصال UPVC است که برای انشعاب‌گیری در زاویه 45 درجه استفاده می‌شود. این اتصال به دلیل طراحی سه سر کوبله، امکان نصب آسان و محکم‌تری فراهم می‌کند. از انواع لوله و اتصالات UPVC به طور خاص در سیستم‌های آب رسانی، فاضلاب و تهویه به کار می‌رود. ویژگی‌های مانند مقاومت در برابر خوردگی و فشار از دیگر مزایای سه راه 45 درجه سه سر کوبله است.

زانو 90 درجه دوسر کوبله

زانو 90 درجه دوسر کوبله برای تغییر جهت جریان در لوله‌کشی به زاویه 90 درجه استفاده می‌شود. این اتصال دارای دو سر کوبله است که به راحتی به لوله متصل می‌شود و نصب سریع و مطمئنی را فراهم می‌آورد. زانو 90 درجه دوسر کوبله در سیستم آب رسانی، فاضلاب و سایر تاسیسات صنعتی کاربرد دارد و به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و فشار، عمر طولانی و کارایی بالایی دارد.

زانو 45 درجه دوسر کوبله

برای تغییر جهت جریان در لوله‌کشی به زاویه 45 درجه از زانو 45 درجه دوسر کوبله UPVC استفاده می‌شود. از ویژگی‌های انواع لوله و اتصالات UPVC می‌توان به مقاومت در برابر خوردگی و فشار اشاره کرد.

سیفون

سیفون UPVC نوعی اتصال لوله است که برای جلوگیری از ورود بوی نامطبوع فاضلاب به داخل ساختمان و همچنین حفظ سطح آب در سیستم‌های فاضلابی استفاده می‌شود. سیفون به‌طور خاص طراحی شده تا با ایجاد یک قوس، جریان مایعات را به سمت پایین هدایت کند و در عین حال فضای خالی بین دو طرف خود را پر از آب نگه دارد.

سه راه تبدیل 90 درجه دوسر کوبله

در سیستم آب رسانی، فاضلاب و تاسیسات صنعتی برای انشعاب گیری و تغییر مسیر در زاویه 90 درجه از سه راه تبدیل 90 درجه دوسر کوبله استفاده می‌شود. انواع لوله و اتصالات UPVC که دارای دو سر کوبله است به راحتی به لوله متصل می‌گردد و نصب آن سریع و مطمئن است.

سه راه 90 درجه سه سر کوبله

سه راه 90 درجه سه سر کوبله برای انشعاب‌گیری از یک لوله اصلی به دو لوله فرعی در زاویه 90 درجه استفاده می‌شود. این اتصال دارای سه سر کوبله است که نصب آن را ساده و سریع می‌کند. این نوع اتصال یو پی وی سی در سیستم های آب‌رسانی و فاضلاب کاربرد دارد. طراحی ویژه سه راه 90 درجه سه سر کوبله باعث می‌شود تا جریان مایعات به‌طور موثر و بدون ایجاد افت فشار انجام گیرد.

کلاهک

کلاهک‌های سه‌کاره از جنس UPVC برای کنترل جریان هوا در خطوط تاسیسات در ارتفاعات ساختمان طراحی شده‌اند. این اتصالات با داشتن پوشش فوقانی مانع از ورود آب باران و اجسام خارجی به داخل سیستم می‌شوند. با استفاده از کلاهک عملکرد بهینه سیستم را تضمین کنید.

در پایان

استفاده از اتصالات با کیفیت در سیستم لوله‌کشی به دلیل مقاومت بالا در برابر فشار، خوردگی و نشت بسیار حائز اهمیت است. اتصالات با کیفیت عمر طولانی‌تری دارند و هزینه‌های تعمیر و نگهداری را به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهند. همچنین استفاده از انواع لوله و اتصالات UPVC موج پایپ تضمین کننده ایمنی و کارایی بهتر سیستم‌های آب‌رسانی و فاضلاب است.

سوالات متداول

لوله و اتصالات UPVC چیست و چه کاربردهایی دارند؟

لوله و اتصالات UPVC نوعی لوله پلاستیکی از پلی وینیل کلراید سخت شده هستند که به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی، به طور گسترده در سیستم آب رسانی، فاضلاب و شبکه توزیع گاز استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از لوله و اتصالات UPVC چیست؟

مزایای اصلی لوله و اتصالات UPVC مقاومت در برابر خوردگی، وزن سبک، دوام بالا، نصب آسان و عدم نیاز به نگهداری مداوم است.

سیفون UPVC چیست و چه وظیفه‌ای دارد؟

سیفون یو پی وی سی یک نوع اتصال لوله است که برای جلوگیری از ورود بوی نامطبوع فاضلاب به داخل ساختمان و حفظ سطح آب در سیستم‌های فاضلابی طراحی شده است.

سه راه 90 درجه سه سر کوبله چه مزایایی دارد؟

سه‌راه 90 درجه سه سر کوبله برای انشعاب‌گیری از یک لوله اصلی به دو لوله فرعی در زاویه 90 درجه استفاده می‌شود.

   Comments
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.